prisa mejh undersåtar

HEJ!

Blev inte så himla stressigt idag eftersom jag struntade i att tvätta håret på morgonen och duschade bara lite snabbt och satte sedan upp håret i en knut. Vi hämtade upp Sophie på morgonen som vi skjutsade till skolan. Vi började med att ha gympa, då vi hade rugby. Rugby är typ världens läskigaste idrottsport, eller det finns värre, men rugby är lääskigt. Alla skulle bara hoppa på den som hade bollen och spelet gick till (i mörbyskolans gympalokal) att man fick bollen sen försökte man springa men 19 tjejer hoppade på den och blockerade vägen och där stod man och stred till sista man - kvinna - fått bollen. Eftersom jag tyckte det var jätte obehagligt stod jag mest bredvid och då och då puttade bort någon ^^. Hade min fina blommiga nya tröja på mig, lovar att lägga in en bild så fort jag kan!!, och mina nya jeans tights från ginatricot. Jag ska lägga upp bilder på mina fina nya älsklings plagg och även mitt mest älskade guld halsband jag fått av sötaste linnea.
På sista lektionen (matte) så var Astrid jätte jätte flummig, hon brukar inte vara så flummig faktiskt men det var rätt kul. Förutom att när Astrid är flummig (iallafall på matten) blir hon lite elak. Eller hon tycker det är jätte kul att vara sådär lite ärligt-skoj taskig mot personer men jag fick min damp när Astrid kritiserade mig för min tandställning och tejp i pannan. Där gick gränsen!! Jag blev skitsur och började slå henne (mohahaha, hääämnd!) och hon fortsatte garva men jag slutade sen så jag inte skulle skada henne allt för mycket ^^. Dessutom fick vi tillbaka våra MA-prov och jag fick 20/24 på A-delen (typ bara G-poäng, jag vet suuuger men det var faktiskt bara slarvfel, jag menar, jag kan allt ju. Jag frågade till och med läraren om jag ändå kunde få rätt för att han VET att jag kan allt, men astrid och isabelle höll inte riktigt med där xp). Så jag säger bara. Prisa mig undersåtar, här är ert snille. Jag är inte plugghääst som man säger, jag är bara född smart ^^.
Simon och typ några andra, minns inte vilka.. typ någon jonathan? och Q typ tog mitt lås och försökte låsa in i Q's skåp men jag lyckades putta bort Simon (och den där jonathan) lite men sen fick dem igen det, suck. Så jag gav mejh på Q som jag lätt fick att låsa upp skåpet (MOHAHA), så där fick jag min nyckel.. <3
Jaja, efter skolan åkte jag direkt till djursholm (stallet, ridning) och tog ett litet gott mellanmål i den välfyllda cafeterian, det bestod av en ost-och skinkmacka, en havre kaka (? tror det var det?) och varm choklad '-'<3 Satt i djursholm och väntade till halv fyra då jag började rida. Fick Mantos och blev jätte glad eftersom jag vill ha en stor häst och speciellt honom. Han var ganska hård i munnen och gick alldeles för fort men övergångarna från trav till skritt gick jätte bra och han formade sig jätte fint i volterna, galoppen var samlad och jätte skön att sitta i och kanske 20 meter på långsträcka i slutet av lektionen gick han faktiskt i form efter mycket flås och kämpa.
Nu ska jag äta lite good middag och hoppas på många kommentarer.
Sen, efter jag packat mina kläder och allt som jag använder ska jag dra hem till Klara och ha en låååång mysig kväll med henne då jag kommer tvinga henne se Moulin Rouge med mig!

Trevlig helg nu älsklingar, eran,
Mathilda


Kommentarer
Postat av: ullis

hej tilda!

gud vilken fin blogg du har =)



jag hann inte seja hejdå till dej, du bara försvann... =( men vi ses snart igen älsk.

pussar! <333

2009-03-06 @ 18:13:57
Postat av: issa

född smart mathilda??:P e de inte jag som e underbarnet i vår klass eller.ja menar mvg mvg mvg!:P<3

2009-03-06 @ 20:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0