hemma sjuk

Hejhej!

Ledsen att jag inte bloggat på ett tag men det har vart fullt upp här hemma och i skolan att jag inte hinner med. Idag är jag iallafall sjuk och hemma med mina små katter så jag kan ägna några minuter åt att blogga lite. Jag vaknade runt halv tio, gick upp då eftersom jag inte vill sova bort hela dagen. Tog lite yogurt men eftersom aptiten försvinner med friskheten så åt jag inte så mycket. Gick upp och la mig i vår hästen säng där uppe som by the way är den skönaste sängen i hela världen. Låg där och såg Ugly Betty och One Tree Hill - favorit i repris. Lea är med mig nu och busar vid datorn. I helgen hade vi en överrasknings fest för Astrid som btw blev grymt lyckad! Jag och Sophie hade ägnat hela eftermiddagen (kändes det som) att bära omkring på stockar som skulle föreställa bänkar till där vi senare på kvällen grillade marshmallows och där Astrid öppnade sina presenter. Isabelle skulle kidnappa Astrid och Jossan och Linnea låtsades vara grabbar som skulle ta henne också, dem ledde henne först fel, till Täcka Udden fast vi satt och väntade på Svanholms parken. Där grillade vi marshmallows som sagt och bara hade det mysigt! Vi gick upp till Astrids hus, vilket inte låg långt bort alls och där åt vi min bakade cheesecake och min, Sophies och Sofias fruktsallad. Sedan satte vi på PS I love you men man blev så trött av den filmen så jag och några andra gick upp och snackade lite men sen blev det så kvavt och varmt så jag, Jossan och Sophie gick ut och pratade lite i den sköna kvälls brisen. Sedan så dansade vi lite till Melodifestivalen låtar, haha. Gjorde i ordning att sova, Jossan, Sophie och Linnea låg där nere och sov och resten av oss andra, alltså, Isabelle, Ebba, Astrid, Sofia och jag låg i TV rummet och sov, jag delade madrass med födelsedags kvinnnan, Asta Pasta alltså. Sedan vaknade vi runt nipo på morgonen och vi gick ner och väckte sjusovarna där nere, sedan åt vi lite frukost och såg på första säsongen av VÄNNER. Vilket var grymt bra. Jag gick hem runt tre och var med Alice lite och sedan tog det lugnt på kvällen.
Så idag ska jag bara slappa lite, läsa lite och ringa mamma och säga att hon ska handla Sofi's mode till mig (a). Ha det bra allesammans,

PS. Om du har något bra tips på vad man ska göra om man är sjuk, slå till med en kommentar.
Puss och kram,
Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0